Práce s hranami
Hranu lze vložit mezi dva existující stavy. Před vlastním vložením musí tedy
tyto stavy již v automatu existovat. Více o tom jak vytvářet stavy se dozvíte
v sekci Práci se stavy.
-
Vložení hrany: Nejprve vybereme nástroj Přidat hranu. Po té najedeme kursorem myši na stav,
ze kterého chceme hranu vést, klikneme levým tlačítkem a táhneme hranu až ke stavu
cílovému, kde uvolníme tlačítko myši.
-
Editace vlastností hrany:Vybereme nástroj Vlastnosti a najedeme myší na příslušnou hranu. Hrana
se po najetí obarví a my klikneme levým tlačítkem myši, čímž vyvoláme dialog
pro editaci vlastností hrany. Další možností, jak dialog vyvolat, je kliknout
na hranu pravým tlačítkem myši. Tato metoda funguje ať je vybrán jakýkoli nástroj.
V dialogu vlastností hrany můžeme měnit symbol pro aktivaci přechodu a dále
přehodit směr hrany stiskem tlačítka Přehoď za názvy stavů.

-
Řídící body: Do každé hrany lze přidat libovolný počet řídících bodů. Tyto body slouží k lepšímu
grafickému znázornění hrany. Bod přidáme nástrojem Přidat řídící body. S takto
přidaným bodem můžeme jednoduše pohybovat pomocí nástroje Pohyby a odebrat jej
nástrojem Odebrat řídící body. Při jakékoli manipulaci je bod vyznačen červenou
barvou. Stejně tak můžeme přidat řídící body Beziérova polygonu příkazy Přidat Bezier. bod
a Odebrat Bezier. bod

-
Přesun popisku hrany: Popisek hrany se symbolem přechodu lze přesunout do kteréhokoli segmentu příslušné
hrany. Stačí zvolit nástroj Pohyby, uchopit čtvereček s popiskem pomocí
levého tlačítka myši a přetáhnout jej do požadovaného segmentu. Popisek se sám
vycentruje na střed Vámi určeného segmentu.

-
Režim ORTHO: Tento režim slouží k snadnějšímu kreslení "uhlazených" automatů. Každá hrana
kreslená při zapnutém módu ORTHO je umístěna do automatu souběžně se souřadnými
osami X a Y.
Obsah