Práce s hranami


Hranu lze vložit mezi dva existující stavy. Před vlastním vložením musí tedy tyto stavy již v automatu existovat. Více o tom jak vytvářet stavy se dozvíte v sekci Práci se stavy.


  1. Vložení hrany: Nejprve vybereme nástroj Přidat hranu. Po té najedeme kursorem myši na stav, ze kterého chceme hranu vést, klikneme levým tlačítkem a táhneme hranu až ke stavu cílovému, kde uvolníme tlačítko myši.

  2. Editace vlastností hrany:Vybereme nástroj Vlastnosti a najedeme myší na příslušnou hranu. Hrana se po najetí obarví a my klikneme levým tlačítkem myši, čímž vyvoláme dialog pro editaci vlastností hrany. Další možností, jak dialog vyvolat, je kliknout na hranu pravým tlačítkem myši. Tato metoda funguje ať je vybrán jakýkoli nástroj. V dialogu vlastností hrany můžeme měnit symbol pro aktivaci přechodu a dále přehodit směr hrany stiskem tlačítka Přehoď za názvy stavů.



  3. Řídící body: Do každé hrany lze přidat libovolný počet řídících bodů. Tyto body slouží k lepšímu grafickému znázornění hrany. Bod přidáme nástrojem Přidat řídící body. S takto přidaným bodem můžeme jednoduše pohybovat pomocí nástroje Pohyby a odebrat jej nástrojem Odebrat řídící body. Při jakékoli manipulaci je bod vyznačen červenou barvou. Stejně tak můžeme přidat řídící body Beziérova polygonu příkazy Přidat Bezier. bod a Odebrat Bezier. bod



  4. Přesun popisku hrany: Popisek hrany se symbolem přechodu lze přesunout do kteréhokoli segmentu příslušné hrany. Stačí zvolit nástroj Pohyby, uchopit čtvereček s popiskem pomocí levého tlačítka myši a přetáhnout jej do požadovaného segmentu. Popisek se sám vycentruje na střed Vámi určeného segmentu.



  5. Režim ORTHO: Tento režim slouží k snadnějšímu kreslení "uhlazených" automatů. Každá hrana kreslená při zapnutém módu ORTHO je umístěna do automatu souběžně se souřadnými osami X a Y.


Obsah