Nápověda
Editor
Editor slouží zároveň jako hlavní část programu, kde je umístěno menu.
- Vytváření, načítání a ukládání grafu - možnosti se nacházejí v menu pod nabídkou Soubor.
Graf se vždy ukládá i načítá jako XML soubor.
-
Práce s grafem
- V grafu je možné přibližovat a oddalovat použitím kolečka u myši a současným držením klávesy Ctrl.
- U vrcholů se mění pozice a velikost pomocí myši.
- Vkládání nového vrcholu se děje pomocí kombinaci klávesy levý alt a klikem pravého tlačítka myši.
Jméno každého vrcholu musí být v grafu unikátní a neprázdné.
- Hrana se přidává tažením myši od středu jednoho vrcholu do druhého vrcholu. Editor nepovoluje volné hrany nebo hrany nespojující dva vrcholy.
- Vymazání vrcholu nebo hrany je možné pomocí klávesy Delete.
- Uzel je možné pro účely následující simulace označit jako počáteční z nabídky Editace.
Takový uzel je zobrazen žlutě s červeným obrysem.
- Je možné používat standardní klávesové zkratky pro kopírování a vložení.
-
Nastavení stylu
- Styl se nastavuje v nabídce Editace → Nastavit Styl
- Z nabídky se vybírá styl, který se má změnit, a poté se textově upraví.
Standardně je možné zadávat hodnoty jako barvu, tloušťku čar a také tvar.
Všechny možnosti pro styly jsou k nalezení ve zdrojovém souboru knihovny mxConstants.java.
- Při zadávání změn je zobrazen náhled, kde jsou dva vrcholy a jedna hrana.
Vždy se při změně stylu mění pouze hrana a levý vrchol.
Pravý vrchol je nastaven na standardní zobrazení uzlu pro tento graf.
-
Změna motivu
- Je možné z nabídky Okno změnit aktuální motiv pro uživatelské rozhraní.
Standardní funkčnost je testována na operačním systému MS Windows.
Ostatní motivy slouží jako možnost pro uživatele, pokud by se na jeho konfiguraci zobrazovaly lépe.
Simulátor
Simulátory jednotlivých algoritmů se spouštějí z hlavního menu pod nabídkou Simulace.
Jako vstupní graf simulátor použije graf načtený v editoru a spustí simulaci ve vlastním okně.
-
Úpravy a interakce u grafu
- Úpravy grafu, přibližování a oddalování jsou stejné jako v případě editoru grafů.
V simulační části jsou ovšem vypnuty možnosti pro změnu struktury grafu.
Provedené úpravy platí pouze pro aktuální běh simulátoru a nedají se uložit.
- V interaktivní části se vrcholy a hrany vybírají kliknutím myši na příslušné místo v grafu.
Zadávání hodnot se děje pomocí dvojkliku myši.
Speciální případ je u algoritmu DFS, kde se typ hrany vybírá z kontextového menu přímo u hrany.
-
Panel proměnných
- Tažením myši v levé části přejde panel do dialogu. Zavřením dialogu se vrátí do původní polohy.
-
Panel pseudokódu
- Pravým tlačítkem myši se vyvolá kontextové menu
- Body pro pozastavení se zadávají dvojklikem myši do oblasti čísla řádku.
- Centrování grafu a pseudokódu lze vypnout nebo zapnout z menu.
- Interaktivní mód se zapíná z menu. Je možné opakované vypnutí a zapnutí v průběhu simulace.
- Možnost vrátit panely proměnných zpátky do jejich původní polohy je taktéž přítomna v kontextovém menu panelu.
-
Ovládání
- K dispozici jsou tlačítka: krok dozadu, restart, běh podle rychlosti a krok dopředu.
- Pod tlačítky je posuvník rychlosti, kterým lze nastavit prodlevu mezi kroky simulátoru.