
Výzkum užitečný pro společnost.
Detail projektu
HATS - domácí systém hodnocení a sledování pro raný stres, úzkost a deprese
Období řešení: 1. 3. 2025 – 28. 2. 2026
Typ projektu: grant
Kód: TQ11000003, TQ11000003/1_04
Agentura: Technologická agentura ČR
Raná fáze, hodnocení, sledování, stres, úzkost, deprese, mobilní aplikace, webové
rozhraní, databáze, více modalit, chytrý telefon, chytré hodinky, digitální pero,
náhlavní souprava EEG, domov
Cíl 1 - Testování navrženého systému:
Hlavním cílem je umožnit lidem snadno hodnotit, sledovat a spravovat informace
o svém duševním zdraví z pohodlí domova pomocí spotřebitelských technologií
určených pro sebe-monitorování. Existuje několik modalit, které dokážou odhalit
abnormality vycházející z pomalých a jemných změn v chování, vystupování, řeči
těla, fyzických rysech (např. obličej, řeč, text, rukopis) nebo ve fyziologických
a neurofyziologických parametrech, které jsou ovlivněny stresem, úzkostí či
depresí v raných stádiích. Systém pro hodnocení a sledování (HATS) využívá tyto
běžně dostupné spotřebitelské modality:
1. Chytrý telefon a tablet: Přístup k vizuálním datům (pro analýzu
obličeje), řečovým datům (pro analýzu řeči) a textovým datům (pro analýzu
textu).
2. Digitální pero: Umožňuje přístup k rukopisu pomocí chytrých telefonů
a tabletů.
3. Chytré hodinky: Umožňuje záznam různých fyziologických parametrů (včetně
variability srdeční frekvence, saturace kyslíkem, sledování spánku).
4. Souprava EEG: Umožňuje uživateli zachytit signály elektroencefalografu
(EEG).
HATS využívá aplikaci k sběru dat z uvedených modalit, která následně analyzuje
data na přítomnost časných známek a příznaků stresu, úzkosti a deprese. Prvním
cílem je otestovat HATS na minimálně 100 subjektech a následně systém upravit na
základě jejich zpětné vazby. Úpravy mohou zahrnovat technická zlepšení, zvýšení
použitelnosti, lepší přístupnost, větší škálovatelnost a vylepšení uživatelského
rozhraní.
Cíl 2 - Příprava podnikatelského plánu:
Na základě cíle 1 bude vytvořen implementační plán a podnikatelský plán. Tyto
plány budou zahrnovat detailní popis problému a navrženého řešení, informace
o velikosti trhu, diferenciaci produktů oproti konkurenci, analýzu konkurence,
model výnosů, marketingovou a prodejní strategii, identifikaci rizik
a potenciálních problémů a finanční projekci.
Obchodní plán bude obsahovat detailní profil potenciálního zákazníka, včetně jeho
problémů a očekávaných přínosů, a popis vlastností produktu, které tyto potřeby
naplňují. Cílem je vytvořit hodnotovou nabídku přesně přizpůsobenou plánovanému
produktu. Pro přípravu obchodního plánu budou získána data ze zákaznických
průzkumů, průzkumů zaměřených na objevování potřeb, analýzy vyhledávacích trendů
a diskuzí na fórech.
Kromě výše uvedeného bude obchodní plán obsahovat percepční zmapování produktu
z hlediska inovace, důvěryhodnosti, dostupnosti ve srovnání s konvenčními
přístupy. Přibližný počet zákazníků bude vypočítán na základě PESTEL (politické,
ekonomické, sociální, technologické, environmentální, právní) analýzy a klíčových
faktorů úspěchu. Budou připraveny plány vývoje a dodávek produktů s kompletními
finančními projekcemi včetně investic, očekávaných příjmů a analýzy rentability.