Detail publikace
Evolution Driven Controller Design for Aeroservoelastic Aircraft
Leitao Miguel, M.Sc. (TUM)
Stroscher Felix, Dipl.-Ing. (TUM)
Vlk Jan, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT)
evoluční algoritmus, numerická optimalizace, návrh regulátoru, aeroservoelastický letoun, nelineární dynamická inverze, pseudo control hedging
Evolucí řízený přístup k návrhu kontroléru byl aplikován na aeroservoelastický model dopravního letadla. Aeroservoelastický model se skládá ze strukturálních prvků, aerodynamických prvků a prvků týkajících se dynamiky letu. Výsledná architektura kontroléru je založena na Nelinární Dynamické Inverzi. Evoluční koncept hrál významnou roli v optimalizaci navržené struktury NDI kontroléru tak, že poskytl naladěné parametry kontroléru, které splnily kritéria navržené cenové funkce specifikované v popisu optimalizačního problému. Navržená cenová funkce kombinuje hlavní kritéria pro vyhodnocení stability kontroléru do jediné abstrakce. Použití robustního optimalizačního rámce založeného na genetických algoritmech umožnilo definovat navrhovanou formu multikriteriální optimalizace. Vhodnost elovuční optimalizace byla úspěšně otestována na množině příkladů, které zahrnovaly dynamiku pohybu letounu modelovaného jako tuhé těleso i letounu modelovaného jako elastická struktura. Výsledky simulace v časové doméně ukázaly shodu výkonu naladěného kontroléru s jeho přepokládaným chováním.
@INPROCEEDINGS{FITPUB10440, author = "Peter Chud\'{y} and Miguel Leitao and Felix Stroscher and Jan Vlk", title = "Evolution Driven Controller Design for Aeroservoelastic Aircraft", pages = "1--17", booktitle = "Conference Proceeding Series (GNC/AFM/MST)", series = "AIAA Modeling and Simulation Technologies (MST) Conference", year = 2013, location = "Boston, MA, US", publisher = "American Institute of Aeronautics and Astronautics", ISBN = "978-1-62993-153-1", doi = "10.2514/6.2013-5153", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/10440" }