Detail publikace
Prototyping Framework for Digital Flight Control System
Vlk Jan, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT)
Dittrich Petr, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT)
Simulace s hardwarem ve smyčce jsou bezesporu vnímány jako nedílná součást procesu návrhu a vývoje avioniky. Tento článek popisuje návrhový rámec, který byl použit na vývoj digitálního autopilota pro lehké sportovní letadlo. Související procesy simulací byly rozděleny na dvě různé úrovně pozemního testování. První úroveň se skládala z vývojové a testovací fáze laboratorní kvality, která podporuje původní funkční odhad navržených a implementovaných funkcí autopilota. Následná úroveň testování již zahrnovala instalaci autopilotového systému na palubu testovaného letadla. Prototypový systém byl realizován v laboratoři simulace malých spotrovních letadel SimStar na VUT v Brně. Další pozemní simulace byly použity k ověření a pozemním zkouškám provozní vhodnosti navržených letových prvků řídicího systému autopilota. Realizované hardwarové jednotky byly připojeny do simulační sítě pomocí komunikačního protokolu CANaerospace. Simulace běžící v reálném čase prověřily automatické letové režimy v provozních scénářích a potvrdily předpokládaný výkon konstrukčních prvků autopilota.
@INPROCEEDINGS{FITPUB10446, author = "Peter Chud\'{y} and Jan Vlk and Petr Dittrich", title = "Prototyping Framework for Digital Flight Control System", pages = "1--12", booktitle = "Proceedings of 32nd Digital Avionics Systems Conference", year = 2013, location = "Syracuse, NY, US", publisher = "IEEE Computer Society", ISBN = "978-1-4799-1536-1", doi = "10.1109/DASC.2013.6712632", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/10446" }