Detail publikace
Application of Object-Based Metrics for Recognition of Well-Designed Dashboards
dashboard, metric-based evaluation,objectivity, aesthetics, subjective perception
Měření vlastnostívizuálně dominantních objektů zobrazených na obrazovce se zdábýt slibný způsob pro hodnocení kvality uživatelských rozhraní.Musíme ovšem brát v potaz problém týkající se nejednoznačnostirozpoznávání objeků způsobený subjektivním vnímáním objektůuživateli. Cílem tohoto výzkumu je analyzovat možnost využitívybraných metrik hodnotících vlastnosti objektů zobrazených naobrazovce pro hodnocení kvality návrhu nástroje dashboard a výběrdobře navržených vzorků. Důraz je kladen na subjektivnírozpoznávání objektů uživateli. Článek nejprve prezentujemodel pro hodnocení a klasifkaci metrik v kontextu jejich schopnostiobjektivně vybírat dobře navržené vzorky nástroje dashboard.Navržený model je dále využit pro hodnocení 13 existujícíchmetrik, které počítají z vlastností objetků zobrazených naobrazovce estetičnost uživatelského rozhraní. Dále pakprezentujeme nový způsob vylepšení schopnosti metrik objektivněvybírat dobře navržené vzorky nástroje dashboard. Náš přístupje založen na kombinaci principu metrik hodnotících vlastnostiobjektů s principem metrik analyzujících distribuci barev naobrazovce na úrovni pixelů. Použítí tohoto přístupudemonstrujeme na vylepšení metriky pro hodnocení optickéhovyvážení objektů na obrazovce (Balance).
@article{BUT155094,
author="Jiří {Hynek} and Tomáš {Hruška}",
title="Application of Object-Based Metrics for Recognition of Well-Designed Dashboards",
journal="INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION",
year="2018",
volume="35",
number="13",
pages="1203--1215",
doi="10.1080/10447318.2018.1518004",
issn="1044-7318",
url="https://www.fit.vut.cz/research/publication/11827/"
}