Detail publikace
Predicting students' flow experience through behavior data in gamified educational systems
Tenorio Kamilla ()
Hamari Juho (TUT)
Pastushenko Olena, Ing. (UIFS FIT VUT)
Isotani Seiji (USP)
Flow state studentu, Vzdělávací systémy, Gamified vzdělávání, Údaje o chování, Studie řízená daty
Flow experience (tj. rovnováha mezi výzvami a dovednostmi, sloučení akce-uvědomění, jasné cíle, jednoznačná zpětná vazba, koncentrace, smysl pro kontrolu, ztráta sebevědomí, transformace času a autotelická zkušenost) je zkušenost, která velmi souvisí s učením. Jedním ze současných problémů je zjistit, zda se studentům daří dosáhnout této zkušenosti ve vzdělávacích systémech. Metody, které se v současnosti používají k identifikaci zkušeností studentů s Flow state, jsou založeny na self-reports nebo zařízení (např. eye trackery nebo elektroencefalogramy). Hlavním problémem těchto metod je vysoká cena zařízení a nemožnost je masivně aplikovat. Abychom tento problém vyřešili, použili jsme protokoly údajů o chování vytvořené studenty během používání gamifikovaných vzdělávacích systémů k předpovídání zkušeností studentů s Flow state. Prostřednictvím studie založené na datech (N = 23) využívající modelování strukturních rovnic jsme identifikovali možnosti, jak předpovídat zkušenosti studentů s Flow state prostřednictvím rychlosti studentských akcí. Touto úvodní studií přispíváme k oblasti analýzy studentských zkušeností, tím, že přinášíme poznatky ukazující, jak vykročit k automatické identifikaci Flow state studentů v gamifikovaných vzdělávacích systémech.
@ARTICLE{FITPUB12735, author = "Wilk Oliveira and Kamilla Tenorio and Juho Hamari and Olena Pastushenko and Seiji Isotani", title = "Predicting students' flow experience through behavior data in gamified educational systems", pages = "1--18", booktitle = "Smart Learning Environments", journal = "Smart Learning Environments", volume = 8, number = 1, year = 2021, ISSN = "2196-7091", doi = "10.1186/s40561-021-00175-6", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/12735" }