Detail publikace
Biomechnically Based Muscle Model for Dynamic Computer Animation
Frydrych Michael, Ph.D. (HUT)
Velmi důležitou oblastí počítačové animace šlověka je simulace dynamického pohybu měkkých tkání. K tomuto účelu se v současné době používá množství různých definic deformovatelných modelů. My presentujeme rozšíření modelu navrženého v [Terzopoulos a spol. 1988], které deformace omezuje na ty, které zachovávají původní objem. Článek obsahuje také vyhodnocení přesnosti zachování objemu na dvou experimetech. Dále presentujeme začlenění biomechanických vlastností svalo-šlachové jednotky s použitím Zajacova bezrozměrného modelu svalu a šlachy. K řešení výsledné soustavy parciálních diferenciálních rovnic používame metodu konečných diferencí. Takto vzniklou soustavu obyčejných diferenciálních rovnic pohybu řešíme několika různými implicitními i explicitními integračními metodami.
@INPROCEEDINGS{FITPUB7551, author = "Martin Dob\v{s}\'{i}k and Michael Frydrych", title = "Biomechnically Based Muscle Model for Dynamic Computer Animation", pages = 8, booktitle = "International Conference on Computer Vision and Graphics 2004", series = "Computational Imaging and Vision", year = 2004, location = "Warsaw, PL", publisher = "Kluwer Verlag", ISBN = "1-4020-4178-0", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/7551" }