Detail publikace
Functional Programming of Geometry Shaders
Tento článek se zaměřuje na programování grafických shaderů, které je nezbytné pro zobrazování v reálném čase. Na rozdíl od klasických nízkoúrovňových strukturovaných jazyků se v této práci využívá funkcionální přístup a existující práce jsou rozšířeny aby pokryly programování geometry shaderů. Překladač je schopen transformovat program způsobem, kterého je těžké dosáhnout s klasickými jazyky. Program je napsán pro všechny stupně pipeline zároveň a překladač jej dělí. To dovoluje programátorovi více se soustředit na sémantiku programu a méně na implementační detaily. Nejprve tento článek popíše stupně pipeline matematickým způsobem. Je popsán proces dělení a transformace programu na některý z klasických jazyků. Několik příkladů ukazuje rozdíly mezi funkcionálním přístupem a ekvivalentním strukturovaným kódem.
@INPROCEEDINGS{FITPUB9206, author = "Ji\v{r}\'{i} Havel", title = "Functional Programming of Geometry Shaders", pages = "9--13", booktitle = "WSCG 2010 Communication Papers Proceedings", year = 2010, location = "Plze\v{n}, CZ", publisher = "University of West Bohemia in Pilsen", ISBN = "978-80-86943-87-9", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/9206" }