Detail publikace
Analysis of Interactions between Pilot-Operator and Advanced Flight Control System
Rzucidło Paweł, Ph.D. Eng. (RUT)
systém řízení letu, pilotem vybuzené oscilace, fly-by-wire, lehký letoun, rychlá Fourierova transformace, letový experiment
Tato publikace pojednává o použití techniky pro predikci a detekci nevhodných interakcí člověk-stroj. Predikční kritéria Pilotem Indukovaných Oscilací (PIO) byla aplikována v rámci návrhu experimentálního multimodálního digitálního systému řízení letu pro malý lehký letoun. Náchylnost k PIO byla dále ověřována v simulacích v reálném čase a v letových zkouškách. Verifikační proces obsahoval subjektivní expertní názor pilota-operátora a také výsledky automatické detekce PIO z naměřených údajů. Hlavní myšlenka detekčních algoritmů je založena na rychlé Fourierově transformaci (FFT). Tyto jsou v publikaci prezentovány ve formě detekčních aplikací spolu s výsledků letových experimentů.
@ARTICLE{FITPUB9979, author = "Peter Chud\'{y} and Pawe\l Rzucid\lo", title = "Analysis of Interactions between Pilot-Operator and Advanced Flight Control System", pages = "101--108", journal = "Solid State Phenomena", volume = 1, number = 2, year = 2012, ISSN = "1662-9779", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/9979" }