Detail publikace
Biomechnically Based Muscle Model for Dynamic Computer Animation
Frydrych Michael (CK-SZZ)
Physically-based modeling, physically-based animation, muscle modeling,deformable model, soft tissue animation, bio-mechanics, simulation
Velmi důležitou oblastí počítačové animace šlověka je simulacedynamického pohybu měkkých tkání. K tomuto účelu se v současné doběpoužívá množství různých definic deformovatelných modelů. Mypresentujeme rozšíření modelu navrženého v [Terzopoulos a spol. 1988],které deformace omezuje na ty, které zachovávají původní objem. Článekobsahuje také vyhodnocení přesnosti zachování objemu na dvouexperimetech. Dále presentujeme začlenění biomechanických vlastnostísvalo-šlachové jednotky s použitím Zajacova bezrozměrného modelu svalua šlachy. K řešení výsledné soustavy parciálních diferenciálních rovnicpoužívame metodu konečných diferencí. Takto vzniklou soustavu obyčejnýchdiferenciálních rovnic pohybu řešíme několika různými implicitními iexplicitními integračními metodami.
@inproceedings{BUT17353,
author="Martin {Dobšík} and Michael {Frydrych}",
title="Biomechnically Based Muscle Model for Dynamic Computer Animation",
booktitle="International Conference on Computer Vision and Graphics 2004",
year="2004",
series="Computational Imaging and Vision",
pages="448--455",
publisher="Kluwer Verlag",
address="Warsaw",
isbn="1-4020-4178-0",
url="http://www.fit.vutbr.cz/~dobsik/papers/dobsik/iccvg2004.pdf"
}