Detail publikace
Out-of-Focus Artifacts Mitigation and Autofocus Methods for 3D Displays
Milet Tomáš, Ing., Ph.D. (UPGM)
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing., dr. h. c. (UPGM)
3D displej, automatické ostření, stereoskopie, holografie, zpracování obrazu
Tento článek navrhuje novou metodu automatického zaostřování scény na 3D displeji
s ohledem na obsah. Metoda řeší častý problém, kdy vizualizovaný obsah je
rozostřený, což nepříznivě ovlivňuje vnímání 3D obsahu. Metoda překonává
stávající metodu zaostřování a má chybu nižší téměř o 30 %. Předchozí a nová
metoda zaostřování je rozšířeno o efekt hloubky ostrosti, který zmírňuje
artefakty rozostření. Je diskutován vztah mezi celkovým rozsahem hloubky scény
a vizuální kvalitou výsledku a je vyhodnocen podle experimentů s lidským
vnímáním. Pro syntetické scény je navržena metoda prostorové deformace, která
snižuje artefakty rozostření při zachování vzhledu scény. Byla provedena
uživatelská studie k vyhodnocení navržených metod a identifikaci rozhodujících
parametrů v procesu zaostřování scény na 3D stereoskopickém displeji Looking
Glass Factory. Studie potvrdila účinnost návrhů a zjistila, že zmírnění artefaktů
pomocí hloubky ostrosti nemusí být, navzdory teoretickým předpokladům, vhodné pro
všechny scény. Celkovým přínosem tohoto článku je soubor metod, které lze použít
k dosažení nejlepšího uživatelského zážitku s libovolnou scénou zobrazenou na 3D
displeji.
@article{BUT193744,
author="Tomáš {Chlubna} and Tomáš {Milet} and Pavel {Zemčík}",
title="Out-of-Focus Artifacts Mitigation and Autofocus Methods for 3D Displays",
journal="Visual Informatics",
year="2024",
volume="9",
number="1",
pages="31--42",
doi="10.1016/j.visinf.2024.12.001",
issn="2468-502X",
url="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2468502X2400069X"
}