Detail publikace
Cache-Based Parallel Particle Rendering Engine
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM)
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing., dr. h. c. (UPGM)
particle, surfel, particle renderer, particle rendering engine, FieldProgrammable Gate Array - FPGA, Content Addressable Memory - CAM,Digital Signal Processor - DSP, Programmable Switching Matrix - PSM,Configurable Logic Block - CLB, cache, spatial data locality
Současné hardwarové prostředky zobrazování 3D grafiky efektivnězpracovávají rozměrné sady trojúhelníkových dat, ale nejsou vhodné prozobrazování scén založených na množinách bodů. Tento článek představujehardwarovou architekturu pro zobrazování těchto bodových dat. Použit jehardwarový model využívající FPGA (Field-Programmable Gate Array), DSP(Digital Signal Processor) a CAM (Content-Addressable Memory), vyvinutýv minulosti.
Current hardware graphics rendering engines efficiently process hugeamount of triangle data, but are not as suitable when operating onpoint-based scenes. This paper presents an architectural design forpoint-based rendering. We are using a previously developed hardwaremodel featuring FPGA, DSP and CAM memory.
@article{BUT42291,
author="Pavel {Tišnovský} and Adam {Herout} and Pavel {Zemčík}",
title="Cache-Based Parallel Particle Rendering Engine",
journal="ElectronicsLetters.com - http://www.electronicsletters.com",
year="2003",
volume="2003",
number="1",
pages="8",
issn="1213-161X"
}