Detail předmětu
Pokročilá počítačová grafika
Garant předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
- 26 hod. přednášky
- 26 hod. projekty
Zajišťuje ústav
Literatura studijní
- Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
Literatura referenční
- Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
- Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771
- Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6
- Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X
- Články IEEE, ACM, Wikipedie
Osnova přednášek
- Úvod, omezení počítačové grafiky (slajdy Zemčík 21.9.)
- Zobrazování krajiny (Bartoň 28.9.)
- Rozsáhlé scény, level of detail (slajdy Kršek 5.10.)
- Holografie (Zemčík, 12.10.)
- Fotorealistcké zorazování, radiozita, photon mapping, optimalizace sledování paprsku (slajdy, program pray pro ray-tracing, další slajdy (Zemčík+další 19.10.)
- Výpočty viditelnosti, stínové mapy, globální osvětlení, real-time radiozita (Navrátil a další, 26.10.)
- Zobrazování scén s velkým rozsahem - HDR (slajdy a video), nerealistické zobrazování (Zemčík slajdy 2.11.)
- Haptic a stereozobrazení (Sochor, FI MU, 9.11.)
- Virtuání a rozšířená realita (Beran, 16.11.)
- Shadery (slajdy Herout 23.11.)
- Geometrická algebra, projekce (Zemčík, 30.11.)
- Hostovská přednáška, pravděpodobně, "něco o CUDA" (M. Frydrych, NVidia, Helsinki, 7.12.)
- Závěr, animace kloubních soustav, "motion capture" (Fědor, Illusion Softworks slajdy a druhé slajdy 14.12.)
Témata přednášek jsou orientační a budou v průběhu semestru aktualizována.
Zařazení předmětu ve studijních plánech