Detail předmětu
Inovace a podnikání v IT
JPI Ak. rok 2011/2012 letní semestr 5 kreditů
Předmět se zabývá tvorbou reálného produktu v rámci pracovního týmu se zaměřením na ekonomické aspekty realizace daného produktu či služby a týmový vývoj.
Garant předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
- 16 hod. přednášky
- 4 hod. cvičení
- 4 hod. pc laboratoře
- 28 hod. projekty
Zajišťuje ústav
Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu
- Vytvoření aplikace (Proof of Concept), která bude mít reálné možnosti uplatnění.
- Osvojení si technik průzkumu trhu a hledání tržních příležitostí.
- Umění v návrhu aplikace reagovat na skutečné požadavky trhu.
- Osvojení si týmové práce na reálném projektu.
- Schopnost fungovat jako firma, ne jen jako pouhý vývojový tým.
- Osvojení si prezentačních dovedností jak pro účely vnitrofiremní prezentace, tak prezentace výsledků práce pro obchodní partnery.
- Získání znalostí z oblasti zakládání a fungování firmy v ČR.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je vychovat budoucí podnikatele v oblasti informačních technologií a vést je k realizaci jejich vlastních nápadů. Nové znalosti, zkušenosti a kontakty, které účastníci programu získají, uplatní nejen při svém dalším studiu, ale především při rozvoji svých podnikatelských záměrů.
Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti
Nejsou žádné prerekvizity.
Literatura studijní
- Peter F. Drucker: The Essential Drucker
- Richard Koch: Pravidlo 80/20
- CzechInvest: Jak napsat podnikatelský plán
- Miroslav Keřkovský: Strategické řízení. Teorie pro praxi
- Philip Kotler: Marketing Management
- Michael E. Porter: Konkurenční strategie
- Paul Hauge: Průzkum trhu
- Miroslav Foret: Marketingová komunikace
- David Plesnak: Innovation for underdogs
- W. Chan Kim - Renée Mauborgne: Strategie modrého oceánu
Literatura referenční
- Peter F. Drucker: The Essential Drucker
- Richard Koch: Pravidlo 80/20
- CzechInvest: Jak napsat podnikatelský plán
- Miroslav Keřkovský: Strategické řízení. Teorie pro praxi
- Philip Kotler: Marketing Management
- Michael E. Porter: Konkurenční strategie
Osnova přednášek
- Inovace v IT a strategie (Seznámení s průběhem a podmínkami předmětu. Inovace v IT. Generování nápadů. Strategie firmy, vize a cíle.)
- Rozvoj podnikání (Vytváření podnikatelského plánu - analýza (produkt, zákazníci, trh). Vytváření podnikatelského plánu - návrh (cíle, strategie, finance). Setkání a sdílení zkušeností s úspěšným podnikatelem.)
- Dobré praktiky vývoje SW 1 (Proč vyvíjet sw. Startujeme vývoj. Agile.)
- Marketingové strategie, motivace (Marketingové strategie. Obchodní dovednosti a prodej produktu/služby. Motivace.)
- Dobré praktiky vývoje SW 2 (Kontinuální učení. Použitelnost.)
- Podnikatelské minimum (Právo v IT. Založení firmy, s.r.o. vs. živnost. Práva a povinnosti podnikatele.)
Osnova počítačových cvičení
- Dobré praktiky vývoje SW 1 (Definice cílů projektu. Praktická zkouška SCRUMu - výběr implementační technologie. Vytvoření projektu v týmovém prostředí.)
- Dobré praktiky vývoje SW 2 (Early customer feedback. Druhá iterace SCRUMu. Zhodnocení a přepočet nákladů.)
Průběžná kontrola studia
Bodové zisky za jednotlivé části:
- Cvičení: 40
- Laboratoře: 10
- Projekt 1 - technická část, etapa 2: 5
- Projekt 1 - technická část, etapa 3: 10
- Projekt 2 - business část, etapa 1: 5
- Projekt 2 - business část, etapa 2: 10
- Projekt 2 - business část, etapa 3: 10
- Prezentace týmového projektu: 10
Kontrolovaná výuka
Účast na přednáškách v tomto předmětu není kontrolována, účast na cvičeních je povinná. Znalosti studentů jsou ověřovány vypracováním a obhájením projektu, závěrečným testem znalostí a drobnými úkoly z cvičení.