Detail předmětu
Service Sciences
ISE Ak. rok 2012/2013 letní semestr 3 kredity
Současný ekonomický růst v sektoru služeb v globální ekonomice nemá žádnou paralelu v historii lidstva z pohledu rychlosti a rozsahu migrace pracovních sil. I největší výrobní firmy mohou sledovat dramatický posun na procentech jejich příjmů, které získávají ze služeb. Potřeba inovací v oblasti servisu, jako inhibitoru dalšího ekonomického růstu, stejně jako růst kvality a produktivity, staví služby do pozice, na které ještě nikdy nebyly. Služby si získávají hlavní pozornost v globální konkurenci, speciálně služby vyžadující velkou znalost v oblasti zvyšování výkonnosti. Výzvou pro inovátory v oblasti služeb je multidisciplinární povaha služeb, integrující technologie, ekonomii, sociální vědy a zákaznické inovace. Služby v oblasti IT jsou integrální součástí celého procesu.
Garant předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
- 26 hod. přednášky
Zajišťuje ústav
Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu
Orientovat se v pojmech a postupech užívaných při poskytování IT služeb.
Být schopen správně reagovat na požadavky a úkoly kladené při poskytování služeb v oblasti IT.
Cíle předmětu
Předmět představuje vývoj v oblasti "service science", jako nové multidisciplinární oblasti vědy a výzkumu, a tím nastínil možnosti, které dává více systematický přístup v oblasti inovací v oblasti služeb. Předmět je zaměřen na postupy a řešení uplatňovaná především v oblasti poskytování služeb IT.
Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti
Prerekvizity nejsou požadovány.
Literatura studijní
- Úvodní přehled ITIL v3, itSMF, 2007.
- COBIT 4.1, IT Governance Institute, 2007, ISBN 1-933284-72-2
Literatura referenční
- Service Strategy, ISBN: 978-0-11-331045-6, TSO 2007
- Service Design, ISBN: 978-0-11-331047-0, TSO 2007
- Service Operation, ISBN: 978-0-11-331046-3, TSO 2007
- Service Transition, ISBN: 978-0-11-331048-7, TSO 2007
- Continual Service Improvement: ISBN: 978-0-11-331049-4, TSO 2007
Osnova přednášek
- IS/IT outsourcing, pojem "services science"
- Úvod do IT služeb
- Úvod do metodiky ITIL
- Správa událostí
- Správa problémů
- Správa změn
- Správa konfigurací
- Exkurse a demonstrační cvičení ve vybrané firmě
- Správa kapacit
- Bezpečnostní služby
- Správa dat
- Hodnocení poskytování služeb
- Další vývoj v oblasti "outsoursing" služeb IT
Průběžná kontrola studia
Úspěšné absolvování písemného zápočtového testu (zisk alespoň 10 bodů z 20 možných).
Kontrolovaná výuka
Výuka není kontrolována.