Detail předmětu
Pokročilá počítačová grafika
PGP Ak. rok 2012/2013 zimní semestr 5 kreditů
Reprezentace scény dynamické vizualizace, matematické a procedurální textury - generování, zobrazování a animace, zobrazování rozsáhlých scén v reálném čase, návrh a implementace animačního systému kloubových struktur, dynamika v počítačové animaci, animace měkkých objektů, animace mimiky a pohybu postav, speciální metody zobrazování ("nerealistické zobrazování").
Garant předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
- 26 hod. přednášky
- 26 hod. projekty
Zajišťuje ústav
Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu
Studenti se seznámí s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučí se i praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.
Studenti si procvičí týmovou práci na projektech, práci s literaturou a praktickou znalost jazyka C/C++.
Cíle předmětu
Seznámit se s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučit se praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.
Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti
Nejsou žádné prerekvizity.
Literatura studijní
- Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
Literatura referenční
- Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
- Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771
- Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6
- Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X
- Články IEEE, ACM, Wikipedie
Osnova přednášek
- Úvod, omezení počítačové grafiky (slajdy Zemčík 19.9.)
- Pokročilá práce se shadery (slajdy Havel 26.9.)
- Výpočty viditelnosti, stínové mapy, globální osvětlení, real-time radiozita (slajdy a slajdy Navrátil, 3.10.)
- Rozsáhlé scény, level of detail (slajdy J. Přibyl 10.10.)
- CUDA a OpenCL (slajdy Polok, 17.10.)*
- Zobrazování krajiny (slajdy Bartoň 24.10.)*
- Haptic a stereozobrazení (slajdy Sochor, FI MU, 31.10.) *
- Půlsemestrální test, Vývoj herního enginu (slajdy Zachariáš, 7.11.)
- Fotorealistcké zobrazování, radiozita, optimalizace sledování paprsku (slajdy, program pray pro ray-tracing, další slajdy (Zemčík 14.11.)
- Virtuání a rozšířená realita (Beran, 21.11.)
- animace kloubních soustav, "motion capture" (Fědor, Varta slajdy a druhé slajdy 28.11.)
- Zobrazování scén s velkým rozsahem - HDR (slajdy a video), nerealistické zobrazování (Zemčík
Průběžná kontrola studia
Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.
Kontrolovaná výuka
Půlsemestrální test, individuální projekt.