Detail předmětu
Marketing
MAR Ak. rok 2012/2013 letní semestr 5 kreditů
Marketingový přístup k podnikání je nezbytným předpokladem pro zajištění dlouhodobé prosperity firem v tržní ekonomice. Znalost a uplatnění marketingu tak představuje jeden z pilířů úspěšně se rozvíjející firmy. Obsahem předmětu Marketingu je objasnění důležitých pojmů a postupů z marketingové teorie a praxe, spojených s přípravou a tvorbou marketingové strategie firmy (např. analýza postavení firmy na trhu, s analýza zákazníků, jejich segmentací, umístěním a pozicionováním, s problematikou tvorby a uplatnění prvků marketingového mixu apod.)
Garant předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
- 26 hod. přednášky
- 26 hod. cvičení
Zajišťuje ústav
Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu
Tento předmět bude rozvíjet znalosti a dovednosti potřebné pro pochopení místa a významu marketingu pro řízení firem jako celku. Půjde zde zejména o pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb a přání, způsobu rozhodování, faktorů, ovlivňujících jeho nákupní chování...), o seznámení se s metodami analýz jejich potřeb a očekávání, o objasnění principů využití nástrojů marketingového řízení pro zajištění dlouhodobého firemního rozvoje.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti z oblasti marketingu a vést je k pochopení možných způsobů využití marketingových principů při řízení odborných činností/ útvarů ve firmě.
Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti
Předpokládá se znalost ekonomických a manažerských kategorií a pojmů.
Literatura referenční
- KOTLER, P.: Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4
- MALLYA, T.: Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5
Osnova přednášek
- Zařazení marketingu do kontextu manažerských aktivit podnikového vedení
- Obecné podmínky efektivního uplatnění marketingu
- Segmentace zákazníků
- Nástroje marketingového řízení
- Marketingový výzkum
- Marketingová strategie
- Soudobé směry v marketingu
Průběžná kontrola studia
Výuka není kontrolována.
Kontrolovaná výuka
Účast studentů na výuce se řídí platnými vymezeními studijního řádu.
Zařazení předmětu ve studijních plánech