Detail předmětu
Pokročilá počítačová grafika
PGP Ak. rok 2013/2014 zimní semestr 5 kreditů
Reprezentace scény dynamické vizualizace, matematické a procedurální textury - generování, zobrazování a animace, zobrazování rozsáhlých scén v reálném čase, návrh a implementace animačního systému kloubových struktur, dynamika v počítačové animaci, animace měkkých objektů, animace mimiky a pohybu postav, speciální metody zobrazování ("nerealistické zobrazování").
Garant předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
- 26 hod. přednášky
- 26 hod. projekty
Zajišťuje ústav
Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu
Studenti se seznámí s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučí se i praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.
Studenti si procvičí týmovou práci na projektech, práci s literaturou a praktickou znalost jazyka C/C++.
Cíle předmětu
Seznámit se s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučit se praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.
Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti
Nejsou žádné prerekvizity.
Literatura studijní
- Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
Literatura referenční
- Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
- Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771
- Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6
- Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X
- Články IEEE, ACM, Wikipedie
Osnova přednášek
- Úvod, omezení počítačové grafiky, fyzikální drobnosti (Zemčík 19.9. slajdy)
- Pokročilá práce se shadery, frame buffer objekty a implementace v OpenGL (Milet 26.9. slajdy)
- Výpočty viditelnosti, stínové mapy, globální osvětlení, real-time radiozita (Navrátil, 3.10. slajdy)
- CUDA a OpenCL (Polok, 10.10. slajdy)
- Zobrazování krajiny (Bartoň 17.10. slajdy )
- Test, Rozsáhlé scény, level of detail (J. Přibyl 24.10.)
- Haptic a stereozobrazení (E104, 8:00!!! Sochor, FI MU, 31.10.)
- Virtuání a rozšířená realita (Beran, 7.11. slajdy)
- Fotorealistcké zobrazování, optimalizace sledování paprsku (Zemčík 14.11. program pray pro ray-tracing slajdy)
- Zobrazování scén s velkým rozsahem - HDR, nerealistické zobrazování (Zemčík 21.11. slajdy)
- Animace kloubních soustav, "motion capture" (Fědor 28.11.)
- Úvod do holografie (Lobaz, ZČU, 5.12.)
- Geometrická algebra, závěr (Zemčík, 12.12.)
Témata přednášek jsou orientační a mohou být v průběhu semestru aktualizována.
Průběžná kontrola studia
Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.
Metody vyučování
Výuka předmětu je realizována formou: Přednáška - 2 vyučovací hodiny týdně, Projekty - 1 vyučovací hodina týdně.
Kontrolovaná výuka
Domácí úlohy, půlsemestrální test, individuální projekt.
Zařazení předmětu ve studijních plánech