Detail předmětu
Inženýrská pedagogika a didaktika
IIPD Ak. rok 2014/2015 letní semestr 5 kreditů
Úvod do problematiky výchovně vzdělávacího procesu. Definice předmětu pedagogiky. Soustavu pojmů. Možnosti aplikace těchto poznatků v praktické výuce. Seznámení s podstatou a funkcí didaktik odborných předmětů. Didaktická transformace poznatků vědních odborů do učiva odborných předmětů. Výchovně vzdělávací cíle předmětů. Tvůrčí rozvíjení obsahu a uplatňování všech nástrojů didaktiky.
Garant předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
- 52 hod. přednášky
Zajišťuje ústav
Přednášející
Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu
Získání pedagogické způsobilosti pro výuku technických předmětů.
Cíle předmětu
Uvedení studentů do problematiky výchovně vzdělávacího procesu. Definovat předmět pedagogiky. Zavést soustavu pojmů. Navést na možnost aplikace těchto poznatků v praktické výuce. Seznámit studenty s podstatou a funkcí didaktik odborných předmětů. Didaktická transformace poznatků vědních odborů do učiva odborných předmětů. Výchovně vzdělávací cíle předmětů. Tvůrčí rozvíjení obsahu a uplatňování všech nástrojů didaktiky.
Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti
Základní vstupním předpokladem je zájem o dané téma. Výhodou je alespoň základní povědomí o tématu.
Literatura studijní
- Melezinek, A.: Inženýrská pedagogika. ČVUT Praha, 1991
- Průcha, J.: Moderní pedagogika. Portál s.r.o., Praha, 2002
- Kalhous Z., Obst O.: Školní didaktika. Portál s.r.o., Praha 2002
- Jůva V. jun. a sen.: Stručné dějiny pedagogiky
- http://www.feec.vutbr.cz/UJAZ/evyuka.php.cz
Literatura referenční
- Melezinek, A.: Inženýrská pedagogika. ČVUT Praha, 1991
Průběžná kontrola studia
Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.
Min. 80% účast na přednáškách, písemný test, 4 didaktické projekty (plány vyuč.hodin)
Kontrolovaná výuka
Průběžné testy.
Zařazení předmětu ve studijních plánech