Detail předmětu
Pokročilá počítačová grafika
PGP Ak. rok 2015/2016 zimní semestr 5 kreditů
Reprezentace scény dynamické vizualizace, matematické a procedurální textury - generování, zobrazování a animace, zobrazování rozsáhlých scén v reálném čase, návrh a implementace animačního systému kloubových struktur, dynamika v počítačové animaci, animace měkkých objektů, animace mimiky a pohybu postav, speciální metody zobrazování ("nerealistické zobrazování").
Garant předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
- 26 hod. přednášky
- 26 hod. projekty
Zajišťuje ústav
Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu
Studenti se seznámí s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučí se i praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.
Studenti si procvičí týmovou práci na projektech, práci s literaturou a praktickou znalost jazyka C/C++.
Cíle předmětu
Seznámit se s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučit se praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.
Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti
Nejsou žádné prerekvizity.
Literatura studijní
- Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
Literatura referenční
- Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
- Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771
- Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6
- Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X
- Články IEEE, ACM, Wikipedie
Osnova přednášek
-
Úvod, omezení počítačové grafiky, fyzikální drobnosti (Zemčík 24.9. slajdy)
-
Zobrazování scén s velkým rozsahem - HDR, (Čadík 1.10. slajdy)
-
Pokročilá práce se shadery, Frame Buffer, Teselace, Compute Shader (Milet 8.10. slajdy)
-
Výpočty viditelnosti, stínové mapy, stínová tělesa, real-time globální osvětlení (Milet, 15.10. slajdy)
-
CUDA a OpenCL (Polok, 22.10. slajdy)
-
Zobrazování krajiny (T. Starka 29.10. slajdy updated)
-
Rozsáhlé scény, level of detail (T. Starka slajdy, 5.11.)
-
Haptic a stereozobrazení (Sochor, FI MU, 12.11.)
-
---Téma bude doplněno--- 19.11.
-
Test??? Animace kloubních soustav, "motion capture" (Fědor 26.11.)
-
Virtuání a rozšířená realita (Beran, 3.12. slajdy)
-
Fotorealistické zobrazování, pokročilé metody (Čadík/Křivánek, 10.12.) nebo Geometrická algebra, Úvod do holografie (Zemčík)
POZOR!!! Témata a data přednášek jsou orientační a budou v průběh
Průběžná kontrola studia
Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.
Kontrolovaná výuka
Domácí úlohy, půlsemestrální test, individuální projekt.
Zařazení předmětu ve studijních plánech