Detail předmětu
Strategický marketing
SMA Ak. rok 2015/2016 zimní semestr 3 kredity
Předmět je zaměřen na rozvoj manažerských a marketingových dovedností studentů, jakož i na pochopení vazeb mezi rozhodnutími managementu v různých oblastech podnikového řízení a realizovanou firemní strategií. Výuka proběhne formou manažerské simulace - využitím špičkové simulační hry The Global Market Place.
Garant předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
- 13 hod. přednášky
- 26 hod. cvičení
Zajišťuje ústav
Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu
Studenti budou obeznámeni s podstatou strategického marketingového řízení, s metodami strategické marketingové analýzy a s principy tvorby a realizace marketingových strategií. Rozvinou schopnosti potřebné pro strategické plánování a realizaci v dynamicky se měnícím tržním prostředí. Pochopí důležitost provázanosti marketingových a finančních rozhodnutí a důležitost poskytovat hodnotu svým zákazníkům.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: - procvičení praktických schopností při získávání, zpracování, analýzách a využití informací o vnějším prostředí podniku (zejména o trhu, zákaznících, konkurenci a technických trendech), - procvičení a rozvoj schopností využívat informace pro tvorbu a realizaci marketingové strategie v globálním měřítku, - seznámit studenty s řešením problémů v projektovém týmu - seznámit studenty se způsoby promítnutí marketingových rozhodnutí do dalších oblastí podnikového managementu. - ověření schopnosti řešit komplexní rozhodovací problémy s řadou konfliktů mezi příčinami a následky. - rozvinout schopnosti leadershipu, týmové práce a interpersonálních dovedností
Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti
Znalosti základních ekonomických a marketingových termínů, schopnost týmové práce, time-management, znalosti práce s PC
Literatura studijní
- ZAMAZALOVÁ, M. a kol.: Marketing. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4
- KOTLER, P.: Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4
- MALLYA, T.: Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5
Osnova přednášek
- Úvod do simulace, seznámení s obsahem a formou výuky a hodnocením předmětu.
- Tvorba týmů, Řešení problémů v týmu.
- Marketingový průzkum, význam informací a metody jejich získávání a vyhodnocování .
- Interpretace výsledků marketingového průzkumu a způsoby jejich převedení do forrmulace strategických cílů firem.
- Návrh marketingové strategie, její realizace a upřesňování dle vývoje na trhu.
- Tvorba marketingové strategie - 4P - výrobkové, cenové, distribuční a komunikačnís strategie.
- Finanční aspekty marketingových rozhodnutí.
- Promítnutí rozhodnutí v oblasti firemní strategie do výsledků firmy.
- Business plan příprava a tvorba business plánu jako podkladu pro možné investice rizikového kapitálu do firmy.
- Realizace firemní strategie a analýza výkonu firmy pomocí vyváženého systému ukazatelů výkonnosti firmy.
- BSC jako kriterium výkonu firmy.
- Závěrečná prezentace výsledků firem.
Průběžná kontrola studia
Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.
Kontrolovaná výuka
V průběhu výuky studenti získávají pravidelnou zpětnou vazbu formou dílčích zpráv o vývoji tržní situace a tržního podílu jejich virtuálních firem. Získávané informace mají povahu jednak volně dostupných informací, jednak "placených" informací. Studenti mají k dispozici širokou škálu informací o situaci vlastní firmy, jakož i o situaci na trhu. Tyto informace jim slouží pro určení jejich strategie a pro naplňování této strategie řadou praktických rozhodnutí v oblasti výroby, zásob, tvorby reklamního sdělení, médiaplánu, řízení prodejních sil, tvorby cen a dalších. Významnou formou kontroly v průběhu výuky je pak sestavení Business planu a jeho předložení řídícímu týmu a zejména závěrečný workshop v němž jsou široce diskutovány klíčové kroky a rozhodnutí každého týmu.
Zařazení předmětu ve studijních plánech