Detail předmětu
Počítačová grafika
POG Ak. rok 2003/2004 letní semestr 7 kreditů
Přednášky navazují na látku probíranou v rámci povinného kurzu Základy počítačové grafiky. Tématicky se podrobněji zabývají moderními metodami vizualizace 3D grafiky, výpočtu počítačové animace (kinematika, kinetika, dynamika), metodami zobrazení v "reálném čase" (virtuální realita apod.) a dalšími tématy.
Garant předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
Zajišťuje ústav
Cíle předmětu
Seznámení studenta s moderními algoritmy a metodami prostorové počítačové grafiky a počítačové animace. Získání praktických znalostí pro vytváření grafických aplikací a aplikací pro počítačovou animaci.
Literatura studijní
- Sochor, J., Žára, J.: Algoritmy počítačové grafiky, lectures EF ČVUT, Prague 1994, ISBN 80-251-0454-0
Literatura referenční
- Watt, A., Watt, M.: Advanced Animation and Rendering Techniques, Addison-Wesley 1992, USA, ISBN: 0-201-54412-1
- Foley, J.D., Van Dam, A.: Fundamentals of Interactive Computer Graphics, Addison-Wesley 1983, USA, ISBN: 0-201-14468-9
- Sochor, J., Žára, J.: Algoritmy počítačové grafiky, lectures EF ČVUT, Prague 1994, ISBN 80-251-0454-0
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program EI-BC-3, obor VTB, 1. ročník, volitelný
- Program EI-BC-3 (anglicky), obor VTB, 1. ročník, volitelný
- Program EI-MGR-3, obor VTN, 1. ročník, volitelný
- Program EI-MGR-5, obor VTI, 1. ročník, volitelný
- Program EI-MGR-5 (anglicky), obor VTI, 1. ročník, volitelný