Detail předmětu
Service Sciences
ISE Ak. rok 2008/2009 letní semestr 3 kredity
Současný ekonomický růst v sektoru služeb v globální ekonomice nemá žádnou paralelu v historii lidstva z pohledu rychlosti a rozsahu migrace pracovních sil. I největší výrobní firmy mohou sledovat dramatický posun na procentech jejich příjmů, které získávají ze služeb. Potřeba inovací v oblasti servisu, jako inhibitoru dalšího ekonomického růstu, stejně jako růst kvality a produktivity, staví služby do pozice, na které ještě nikdy nebyly. Služby si získávají hlavní pozornost v globální konkurenci, speciálně služby vyžadující velkou znalost v oblasti zvyšování výkonnosti. Výzvou pro inovátory v oblasti služeb je multidisciplinární povaha služeb, integrující technologie, ekonomii, sociální vědy a zákaznické inovace. Služby v oblasti IT jsou integrální součástí celého procesu.
Garant předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
- 26 hod. přednášky
Zajišťuje ústav
Přednášející
Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu
Orientovat se v pojmech a postupech užívaných při poskytování IT služeb.
Být schopen správně reagovat na požadavky a úkoly kladené při poskytování služeb v oblasti IT.
Cíle předmětu
Předmět představuje vývoj v oblasti "service science", jako nové multidisciplinární oblasti vědy a výzkumu, a tím nastínil možnosti, které dává více systematický přístup v oblasti inovací v oblasti služeb. Předmět je zaměřen na postupy a řešení platňovaná především v oblasti poskytování služeb IT.
Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti
Prerekvizity nejsou požadovány.
Literatura studijní
- Úvodní přehled ITIL v3, itSMF, 2007.
- COBIT 4.1, IT Governance Institute, 2007, ISBN 1-933284-72-2
Literatura referenční
- Service Strategy, ISBN: 978-0-11-331045-6, TSO 2007
- Service Design, ISBN: 978-0-11-331047-0, TSO 2007
- Service Operation, ISBN: 978-0-11-331046-3, TSO 2007
- Service Transition, ISBN: 978-0-11-331048-7, TSO 2007
- Continual Service Improvement: ISBN: 978-0-11-331049-4, TSO 2007
Osnova přednášek
- IS/IT outsourcing (část 1): Pojem "services science".
- IS/IT outsourcing (část 2).
- IS/IT outsourcing (část 3).
- IBM IDC model: Přehled.
- Customer Support Center.
- Server System Operations & Desktop Client Support (část 1).
- Server System Operations & Desktop Client Support (část 2).
- Exkurse a demonstrační cvičení ve vybrané firmě.
- Network Services Delivery (část 1).
- Network Services Delivery (část 2).
- Mainframe services.
- Outsourcing Infrastructure Services, Customer Support Services.
- Další vývoj v oblasti "outsoursing" služeb IT
Průběžná kontrola studia
Přítomnost na přednáškách, úspěšné absolvování písemného zápočtového testu.
Metody vyučování
Metody vyučování závisí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Kontrolovaná výuka
Aktivní účast na přednáškách. Zameškaná výuka se nenahrazuje.
Zařazení předmětu ve studijních plánech