Detail předmětu
Pokročilá počítačová grafika
PGP Ak. rok 2008/2009 zimní semestr 5 kreditů
Reprezentace scény dynamické vizualizace, matematické a procedurální textury - generování, zobrazování a animace, zobrazování rozsáhlých scén v reálném čase, návrh a implementace animačního systému kloubových struktur, dynamika v počítačové animaci, animace měkkých objektů, animace mimiky a pohybu postav, speciální metody zobrazování ("nerealistické zobrazování").
Garant předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
- 26 hod. přednášky
- 26 hod. projekty
Zajišťuje ústav
Přednášející
Cvičící
Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu
Studenti se seznámí s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučí se i praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.
Studenti si procvičí týmovou práci na projektech, práci s literaturou a praktickou znalost jazyka C/C++.
Cíle předmětu
Seznámit se s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučit se praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.
Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti
Nejsou žádné prerekvizity.
Literatura studijní
- Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
Literatura referenční
- Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
- Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771
- Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6
- Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X
- Články IEEE, ACM, Wikipedie
Osnova přednášek
- Úvod, omezení počítačové grafiky (5.10.2007 slajdy)
- Rozsáhlé scény, level of detail (12.10.2007 slajdy)
- Shadery (19.10.2007 slajdy)
- Optimalizace sledování paprsku (26.10.2007 slajdy, program pray pro ray-tracing, další slajdy)
- Zobrazování krajiny (2.11.2007 slajdy)
- Zobrazování scén s velkým rozsahem - HDR (9.11.2007 slajdy a video)
- Animace kloubních soustav, "motion capture" (16.11.2007 Fědor, Illusion Softworks slajdy a druhé slajdy)
- Haptic a stereozobrazení (23.11.2007 Sochor, FI MU)
- Virtuání a rozšířená realita (30.11.2007 Beran)
- Návrh a struktura systémů pro 3D zobrazení, nerealistické zobrazování? (7.12.2007 ???)
- Hologramy (14.12. Hanák/Janda ZČU Plzeň)
- Závěr (21.12.2007)
Průběžná kontrola studia
Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.
Metody vyučování
Metody vyučování závisí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Kontrolovaná výuka
Půlsemestrální test, individuální projekt.
Zařazení předmětu ve studijních plánech