Detail práce

Akcelerace real-time light field renderingu na GPU

Disertační práce Student: Chlubna Tomáš Akademický rok: 2024/2025 Vedoucí: Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing.
Název anglicky
Real-Time Light Field Rendering Acceleration on GPU
Jazyk práce
český
Abstrakt

Tato práce popisuje originální návrhy týkající se vykreslování light fieldů, zaostřování, komprese, streamování a metod pro jejich optimální využití na 3D displejích. Vykreslování light fieldů spadá do oblasti tzv. image-based renderingu. Jedná se o rychlý způsob vykreslování jinak výpočetně náročných syntetických nebo také reálných scén. Vstupní sada obrázků, která zachycuje scénu, se používá k syntéze nového pohledu bez složitých 3D rekonstrukcí. Hlavním vědeckým přínosem této práce je důkaz hypotézy. Hypotéza uvádí, že moderní metody vykreslování light fieldů mohou být překonány novou metodou, v oblasti vizuální kvality, paměťových požadavků a časové náročnosti. Nová metoda navržena v této práci umožňuje využití light fieldů v reálném čase bez zhoršení vizuální kvality a bez nadměrných hardwarových požadavků. Hypotéza je experimentálně dokázána a podpořena referenčními implementacemi a publikovanými články. Práce obsahuje i další nové návrhy, které slouží jako podklady pro hlavní metodu. Tyto návrhy řeší zásadní problémy při vykreslování light fieldů. Hlavním přínosem práce je otevření cesty k využití light fieldů v herním a filmovém průmyslu. Tato práce obsahuje přehled stávajících nejmodernějších metod, hypotézu s experimentálním důkazem a popis navrhovaných aplikací light fieldů na 3D displejích.

Klíčová slova

light field, 3D displej, GPU, image-based rendering, více pohledů, plenoptická funkce

Ústav
Studijní program
Výpočetní technika a informatika, obor Výpočetní technika a informatika
Stav
odevzdáno
Nahoru